Sunday, April 20, 2008

Plan MedicaLife 207 (Kad Hospital)

Disediakan oleh : m.aznan 013-391 6433

Statistik tahap kesihatan rakyat Malaysia adalah di dalam keadaan yang membimbangkan. Kajian yang dibuat menganggarkan hampir 5 juta golongan muda di Malaysia akan menghidap salah satu daripada penyakit kronik pada tahun 2008! Mereka yang berisiko tinggi terdiri daripada 2.3 juta daripada golongan perokok, 1.9 juta adalah akibat masalah obesiti dan kegemukan yang melampau, 400,000 mengidap diabetis, 8.4 juta yang kurang aktif bersenam & bersukan serta lebih kurang 2.1 juta yang terlibat di dalam pengambilan alkohol dan dadah.

Subhanallah, harapan supaya kita bukan salah satu penyumbang kepada statistik di atas! Namun begitu, risiko ditimpa penyakit kritikal yang mengancam nyawa atau kemalangan bukan sesuatu yang boleh dijangka dan boleh berlaku kepada sesiapa sahaja pada bila-bila masa, dan anak-anak kita yang masih baru nak mengenal dunia juga turut tidak terkecuali.

Penjagaan kesihatan oleh peralatan perubatan yang canggih telah meningkatkan peluang pesakit untuk terus hidup. Namun begitu, kos rawatan saban hari semakin meningkat dengan tinggi dan kita tiada pilihan selain memastikan simpanan kecemasan kita sentiasa mencukupi dan di dalam keadaan berjaga-jaga.

Persoalannya, ADAKAH KITA TELAH BERSEDIA, terutama daripada segi kewangan, selain mental ? Adakah kita sudah mempunyai simpanan sekurang-kurangnya RM50,000 (kecairan yang tinggi), dan walaupun jawapan anda YA, adakah anda bersedia kehilangan simpanan berkenaan dalam sekelip mata setelah bertahun-tahun anda bekerja keras untuk mengumpulnya?

MAA ASSURANCE memperkenalkan plan kesihatan dan rawatan perubatan (MedicaLife 207) yang amat komprehensif untuk perlindungan seisi keluarga, mengikut pilihan 4 plan yang di atur dengan rapi serta fleksible mengikut kesesuaian kemampuan serta jenis perlindungan yang dikehendaki. Penerangan terperinci mengenai setiap plan serta nilai perlindungan adalah seperti ditunjukkan di dalam jadual 1 dibawah. Kehebatan serta keistimewaan mengenai MedicaLife 207 adalah ia menawarkan :


  • Nilai perlindungan perubatan yang tinggi dengan nilai premium yang berpatutan.
  • Pembaharuan plan adalah DIJAMIN sehingga umur 80 tahun
  • Cashless Hospital Admission & TIADA CO-INSURANCE (Bil rawatan ditanggung sepenuhnya oleh pihak insuran mengikut had maksima bagi setiap plan yang dipilih, termasuk cukai perkhidmatan yang dikenakan oleh kerajaan)
  • Perlindungan 24 jam & diterima diseluruh dunia
  • Amaun premium tahunan yang dibayar mendapat pengecualian daripada Cukai Pendapatan sehingga RM3,000.
Pilihan ditangan anda untuk bertindak sekarang untuk anda & keluarga tersayang agar anda dapat menikmati kehidupan dengan tenang dan lebih terjamin.

Hubungi saya melalui telefon atau sms, Aznan 013-3916433 atau email ke maatakaful.advisor@gmail.com untuk mengatur temu janji pada masa dan lokasi (Lembah Klang & Selangor sahaja) mengikut kesesuaian anda.


Jadual 1 - Jadual had faedah perubatan yang diterima mengikut Plan yang dipilih


Nota : Sila klik pada jadual di atas untuk membesarkannya.


Dengan hanya caruman premium serendah kurang daripada RM1.20 sehari*, anda mampu memiliki kad perubatan dengan nilai perlindungan perubatan sehingga had maksima RM150,000, bukan sahaja untuk diri anda sahaja, malahan seisi keluarga turut mampu dilindungi. Sila lihat jadual 2 dibawah untuk caruman bulanan yang perlu dilakukan mengikut jenis plan serta kategori umur.

Anda mempunyai pilihan untuk memilih pelan perlindungan perubatan sehingga had maksima sebanyak RM600,000 !

* Berdasarkan plan 1, untuk kanak-kanak lelaki di dalam kategori umur 6 - 15 tahun dengan nilai perlindungan sehingga RM150,000.


Jadual 2 - Jadual Kadar Sumbangan (Anually/Half Yearly/Quaterly/Monthly) untuk LELAKI Mengikut Jenis Plan & Kategori Umur.



Nota : Sila klik pada jadual 2 di atas untuk membesarkannya.


Jadual 3 - Jadual Kadar Sumbangan (Anually/Half Yearly/Quaterly/Monthly) untuk PEREMPUAN Mengikut Jenis Plan & Kategori Umur.



Nota : Sila klik pada jadual 3 di atas untuk membesarkannya.



**** Sekiranya anda merasakan artikel di atas bermanfaat, sila kongsikan bersama-sama keluarga dan kenalan anda dengan klik pada ikon berbentuk sampul surat dibawah serta mengisi maklumat email-email mereka. Semoga mereka juga bakal mendapat manfaat yang sama dengan anda. Terima Kasih.


No comments: